برش لیزر ورق های فلزی

 قطعات توسط برشکاری لیزر در مجموعه صنعتی دور ایران به طور گسترده‌ در این صنعت پذیرفته شده است.

برش لیزر مزایای مختلفی از جمله انعطاف‌پذیری بالا نسبت به پارامترهای فرآیند و نوع مواد از خود نشان داده و همچنین برای هندسه‌های پیچیده و دارای ابعاد مختلف قابل استفاده است در برش لیزر ورق فلزی، تنش حرارتی در منطقه‌ای از مقطع برش گسترش یافته و خواص مواد و شرایط برش بر سطح تنش حرارتی تاثیر می‌گذارد.

ورق‌ فلزی را می‌توان با وسایل مختلفی، از قیچی‌های حلبی‌بری دستی گرفته تا گیوتین‌های بزرگ برقی، برش داد. اما با پیشرفت تکنولوژی، برشکاری ورق‌های فلزی به رایانه‌ها سپرده شده، چرا که آن‌ها، این کار را دقیق‌تر انجام می‌دهند. عملیات برش لیزر ورق‌ فلزی در بسیاری از موارد با استفاده از تکنیک‌های برش لیزری CNC یا پرس پانچ CNC انجام می‌شود.

 در روش برش لیزر ورق از پرتو لیزر بسیار قدرتمندی استفاده می شود. نور لیزر توسط فیبر نوری به قسمت هد دستگاه منتقل و به جایی از سطح ورق که باید برش ایجاد شود، می‌تابانند. موقعیت پرتو لیزر نسبت به ورق توسط دستگاه به صورت اتوماتیک کنترل می شود و اشعه لیزر مسیر برش مورد نظر را با دقت بالا دنبال می‌کند. سطح ورق در هنگام برخورد پرتو لیزر، ذوب می‌شود. همزمان با برش ورق به وسیله لیزر، ذرات باقی مانده از فلز ذوب شده در محل برش و بخارات ایجاد شده در فرایند برش، توسط یک جریان قوی گازی جداسازی و محل برش پاکسازی می‌شود.

از برش لیزری ورق در مواردی شامل تولید کردن درب‌ های ساختمانی، نرده و حفاظ، المان شهری و دیگر مکان‌ها،

برش لیزری برای قطعات تبلیغاتی، برش تابلو انواع مختلف فروشگاه، تولید قطعات خودرو، تولید لوستر منازل و برش انواع فلز در ضخامت گوناگون بکار برده می ‌شود.

از برش لیزر برای انواع مختلف ورق‌ های مس ، آلومینیم، آهن برنج گالوانیزه استیل و روی و… به کار می ‌برند که ضخامت هر یک از این فلزات متفاوت است.

طراحی درب و حفاظ لیزری خود را به ما بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *